| Bloggadress: pastorsblogg.blogspot.com | Svedjeholmskyrkans webbplats: svedjeholmskyrkan.se |

fredag 16 november 2012

På resande fot i Asien



På resande fot i Asien!
Det är en stor förmån för mig som pastor att få åka ut till andra länder och predika och undervisa om Jesus. I bland åker jag ensam och ibland med team från församlingen. Det finns så stora folkgrupper som aldrig hört om Jesus. Under denna resa har jag besökt Thailand med mindre än 2% kristna av en befolkning på 69,5 milj och Indien med ca. 2,5 % kristna av en befolkning på 1241 milj. Som du förstår så är skörden stor! Därför ar det så fantastiskt att få vara med och predika och träna människor som i sin tur går ut och predikar evangeliet. Vi får aldrig glömma missionsbefallningen. Vi får inte bli så upptagna med vårt eget att vi åtsidosätter vår förmåga och möjlighet att beröra och predika för de som inte har samma möjligheter som vi att gå till kyrkan varja söndag. Gud har välsignat oss med så mycket genom åren. De flesta har lyssnat till 1000 tals predikningar och har massor att dela till andra. Vi har ekonomiska möjligheter så vi kan vara med och ge, be , gå. Alla kan göra något.
Speciellt berörd blev jag av att upptäcka bristen av Kristen tro och kyrkobyggnader i Thailand. Ett land svensken älskar att åka till men sällan talar vi om behovet av mission där. Vår älsta dotter Ester skall jobba som volontär på en kristen skola i Prachuap i nio månader. Ett fantastiskt arbete som startade av en svensk missionär lars Lornér för ca. 30 år sedan. I dag finns det en karismatisk kyrka, skola med mer än 1000 barn, de flesta från buddistiska hem, samt en bibelskola på området. Träffade pastorn i kyrkan och han talade varmt om Birger Skoglunds tidigare besök där. Ser fram emot att få komma tillbaka och dela evangeliet. Be för A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar